Jumaat, 19 Jun 2015

Al-kisah budak hostel#1

Firstly,aku nak ucapkan selamat berpuasa....Alhamdulillah first puasa tahun ni aku dapat sambut dekat rumah....ok kalau tengok dekat tajuk tu mesti dah boleh agak aku nak cerita apa.....
novel ni aku dah baca sekali....komen aku,best giler novel ni...salah satu novel keluarana fixi

Weh bulan puasa mana ada hantu....memanglah tapi aku tetap nak cerita jugak...Benda jadi dekat one of my best friend dekat hostel...dorm kita orang memang sebelah menyebelah je,sekelas pulak tu dari form 1 sampai sekarang aku dah form 4,so aku memang kira kamceng giler ah dengan mamat ni...ayah dia ni tabligh,mak dia pulak cikgu bertudung labuh,so kiranya dia ni alim la jugak...

ok stop dulu intro pasal dia...now aku nak cerita apa yang sebenarnya terjadi...3hari lepas dia ni tetiba terbangun dalam pukul 4 lebih sebab nak pergi toilet...so dia tak kejut sape2 dan nak pergi sorang,tetiba sorang member dorm dia ni pon bangun sama sebab nak pergi toilet gak....tapi dorang tak bertegur sape sebab masing2 tengah mamai dan hanya fikir nak langsaikan hajat secepat mungkin dan sambung tidur....masa pergi toilet takde apa2 tapi masa balik dari toilet tu yang pelik...kawan aku ni dah dengar member dia keluar dari toilet jadi dia pon cepat2 lah keluar sebab taknak sorang2 dekat situ...tapi bila dia kelaur member dia tu dah takde dekat situ....bila tengok dekat koridor pon lengang je.....
ini bukan gambar hostel aku..haha

'Aik...laju betul budak ni jalan balik dorm...' dia cakap dalam hati....then dia cepat2 balik dorm dan nampak member dia tu tengah tidur...tapi masalahnya ada sorang member dorm aku cakap yang dia nampak kawan aku ni pergi toilet sorang je,dia tak nampak orang lain pon...

sebenarnya ramai yang pernah terkena benda ni...tahun lepas,ada sorang member aku ni terkejut nampak aku dekat dorm...

member : weh kau bukan dekat toilet ke tadi
aku         : hotak kau,aku belum pergi toilet lagi laa...kau nampak Hariss(kembar tak seiras aku kot tadi.....
member:betul...aku nampak kau...kita kenal dah lebih 3 tahun,takkan lah aku tak dapat nak bezakan kau dengan Hariss tu...
aku        :kau salah nampak kot...tulah rabun taknak pakai cermin mata...haha
member:betul la aku nampak kau...tak percaya kau tanya Soleh....dia dengan aku dekat toilet tadi

Then,Soleh tu pon datang and aku terus tanya dia

aku   : weh kau dengan azam(member tadi) pergi toilet ke tadi?
soleh: haah...aku nak ajak kau sekali tapi tetiba nampak kau dekat singki tu,then kau masuk toilet aku pon masuklah toilet sebelah kau...bila aku keluar,azam cakap kau belum keluar lagi...lama jugaklah kau dalam toilet...kita orang ada cakap yang kita orang nak pergi dulu dekat kau....kenapa kau tak dengar ke?
aku  : sebenarnya kan aku belum pergi toilet lagi....aku busy buat karangan dari tadi...

Then tetiba Hariss datang

aku    :weh kau pergi toilet floor aku tak tadi...
hariss:tak..nape?
aku    :takde apalah (sambil pandang soleh)....

malam tu kita orang tidur ramai2,rapat2 sampai rasa rimas giler sebab seram...bila ingat balik memang kelakar giler...tu lah dia antara cerita dekat hostel aku...yelah umur sekolah tu pon dah seratus tahun nak buat macam mana....kalau ada apa2 cerita pasal hostel korang sharelah dengan aku...setakat ni aku tak pernah lagi laa kena yang teruk2 sampai pengsan ke demam ke....ada banyak lagi cerita sebenarnya tapi nantilah aku post ok.....

Tiada ulasan: