Rabu, 23 Disember 2015

Misteri Kedai Makan

Disebabkan sekarang ni tengah cuti sekolah,so last weekend aku,Burn,Aril dan Zuid( semua bukan nama sebenar) pergi main boling.At least takdelah mereput kebosanan sensorang dekat rumah.Nanti dah naik sekolah memasing dah busy, dah susah nak jumpa sebab tak satu sekolah.Ok sorry melalut pulak kejap…
gambar ni saja je aku letak...takde kena mengena pon

Back to the main point,lepas je siap main boling,kita orang pun pergilah satu kedai makan ni.Lepas kita orang duduk je ada sorang waitress yang aku agak mungkin budak lepas SPM datang ambil order kita orang.Not bad lah,cantik jugak wangi pulak tu sebab bau perfume dia memang semerbak time dia ambil order…(haha sorry aku bukan pervert eh)
yang pakai cap tu Aril then sebelah dia Zuid

Lepas order aku tengok jam baru pukul 10:45 pm then aku tengok sekeliling memang ramailah jugak budak-budak lebih kurang sebaya kita orang yang lepak dekat situ.Tapi malangnya sorang pun tak ada yang kena dengan taste aku( keji sungguh ayat).Sambil tunggu makanan sampai kita orang pun boraklah pasal macam-macam benda.Then gelak macam orang gila sebab si Zuid ni tak habis-habis buat lawak bodoh.Walaupun takdelah lawak mana tapi sebab member yang buat lawak so ketawa je la…
yang baju merah tu aku then yang dekat sebelah tu Burn

Then  bila makanan sampai kita orang pun apalagi,melantak lah….Lepas je habis makan tetiba si Zuid ni tanya satu soalan yang buatkan kita orang pandang sekeliling dua tiga kali.
Zuid: Eh korang perasan tak kedai ni ramai orang tapi sura kita je yang bising dari tadi..
Burn: Haah lah,lepas kau cakap aku baru perasan…cuba kau tengok,memasing tunduk lepas tu sengih-sengih….

Aku: korang ni apa-apa jelah

Aril: Weh,kau tak rasa yang suasana ni macam dalam tv….kedai ramai orang tapi sunyi sepi,then bila ada je orang perasan pasal benda ni,kedai tu akan bertukar jadi buruk,customer yang dok senyap tu pulak bertukar jadi hodoh,pastu….

Burn: stop,stop. So macam mana ni sape nak pergi bayar

Menambahkan lagi debaran bila tiba-tiba je ada asap tebal dan bau wangi pulak menusuk hidung.Pergh!!!,lagi suspen.Kita orang terus tengok cashier perempuan yang tengah duduk dekat kaunter.Muka memang tak nampak sebab dia tengah tunduk dan rambut yang lurus panjang tu menutup muka dia…Selepas beberapa ketika,kita orang decide nak pergi bayar sama-sama.

Burn: Assalamualaikum…

Cashier: yes,nak bayar ke? Meja nombor berapa? ( uish nasib baik muka dia tak berubah jadi buruk macam cerita hantu dekat dalam tv tu)

Then,sebelum keluar kita orang pon tengok sekeliling dan barulah kita orang perasan yang kedai tu senyap je sebab memasing sibuk dengan handphone,tablet sampai awek dekat depan pun lupa….haha yang baba sap tebal dan wangi tu pulak adalah asap vape daripada para vapour yang tak reti nak hormat orang lain.Main suka hati atok moyang dia je nak hisap vape dekat tempat awam macam tu…

Aku tulis benda ni bukan apa just nak mengingatkan yang walaupun zaman sekarang teknologi makin canggih tapi berpada-padalah menggunakannya.Macam aku kalau balik rumah parents aku time cuti,biasanya kita orang akan dinner or lunch sesame and that time takde siapa pon yang dibenarkan pegang handphone,tab etc hatta bapak aku sekalipun sebab waktu itulah waktu nak borak dengan family members,share sotries,problem ,exchange pendapat semua.Yelah memasing dah besar,busy,tak lekat sangat dekat rumah so time tu jelah waktu untuk kau spend merapatkan hubungan sesame ahli keluarga….


2 ulasan:

Unknown berkata...

Anti social time..haha
Siot mati2 aku igt kedai tu berhantu..btw hai

Blast MV berkata...

hai....